24 Mart 2015 Salı

KVBT 5.Tur 4. Gün | Hançer - Ezgi Bağcı | Yazar ile Röportaj



Ölümdü… Bir gölge misali onu takip eden, aldığı her nefeste soğukluğuyla ciğerlerini dolduran ölüm. 'Maskesiz,' diye düşündü. Hançer maskesiz yaşayan bir ölümdü. Ve kadın... Ona doğru çekildiğini hissetti. Ufkun aslında bir uçurum olduğunu bilen minik bir serçeydi. Sonunun geldiğini hissetse de engel olamıyordu uçuşuna. İki sarmaşıktı ruhları, sarp kayalıklara tırmanmış, birbirine tutunan ve sonsuzluğa uzanırcasına sarılan… Dolandılar, birbirlerineydi bu aidiyet. Toprak yeşilde yalnızlığından kaçak, yeşil toprakta susuzluğuna damla. Ama kader ki, sarmaşıklara bir ruhu paylaşmak yazılmışsa, dolanmışlarken delicesine, kuruturlardı birbirlerini… Aşk bir yanda bembeyaz bir melek, bir yanda kalbe saplanmaya hazır bir Hançer'di. Tamamen siyahlara bürünmüş ve gecenin içerisinde kaybolmuştu. Kar maskesinin altından etrafını inceleyen koyu yeşilden griye dönen gözleri dikkatliydi. Bedeni her an harekete geçmeye hazır bir halde gerilmişti. Tetiğin ucunda tuttuğu parmağını saniyeler sonra kıpırdatacak ve hedefini indirecekti. Şu anda gözlediği hedefini…
(Tanıtım Bülteninden)


___________________________________


Merhabalar, turumuzun dördüncü günündeyiz. Çok güzel gidiyor, kitabın yazarı Ezgi Bağcı'yla da çok güzel, uzun bir röportaj yaptık. Keyifle okumanız dileğiyle..


1- Merhaba,röportaj isteğimizi kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederiz Hemen klasik sorularla başlayalım.Ezgi kimdir?Bize kendinizden ve yazarlık hayatınızdan bahsedebilir misiniz?
Merhaba, kendimden bahsetmede çok başarılı olduğumu söyleyemem ama deneyeceğim. Ezgi 24 yaşında, Hukuk fakültesinin son sınıfında okulunu bitirmekle uğraşan bir öğrencidir. İzmir'de ailesi ile yaşamaktadır. Bu şehri deli gibi sevmektedir. 3. kişiden bahseder gibi oldu değil mi? Çok küçük yaşlardan beri yazıyorum. İlk başta şiir vardı benim için ama 13 yaşlarımda kurgularım başladı, çünkü hayal gücümü durduramıyordum. Bir yerlerde somutlaştırmalıydım onları. 14 yaşımda internet ortamında hikayelerimi yayınlamaya başladım. Özgünlerim olduğu gibi, Fanfiction da yazıyordum. İnternet ortamında o kadar alıştım ki, nickim bir süre sonra ismim gibi oldu. Biliyorsunuz AlisaSamira kitapta da yer alıyor. Yazmak benim için nefes almak gibi ve Ezgi'yi Ezgi yapan şey... Vazgeçemem herhalde.


2- Yazmaya nasıl başladınız?
Kurgularım bir arayışın sonucunda ortaya çıktı benim için. Çok hayal kuruyordum. O kadar çok ki, rüyalarım ve hayallerim benden taşıyordu. Sonra, denemeye karar verdim. Bizim nesil, kitaplardan etkilenmiş bir nesildir, Yüzüklerin Efendisi, Harry Potter... Kitaplara aşıktım ve yazmaya da aşık oldum. Ama tüm bunlarda asıl desteğim dedem ve ailemdi benim için. Benim gibi yazmaya aşık olan dedemin teşviği, "Ne yazarsan yaz, yeter ki yaz kızım." sözü tüm tereddütlerimi yok etmişti.


3- Boş zamanlarınızda neler yaparsınız?
Boş zamanlarımda film izlemeyi çok severim Ve tabii ki dizilerimle, animelerimi Tam bir anime manyağıyım...
En zevk aldığım ise kitap okumak. Her türlü kitabı yığın önüme önemli değil, kitap olsun yeter

4- Kitabınızı Wattpad’de yayınlamaya başladığınız zaman böyle büyük ilgi göreceğini bekliyor muydunuz?
Bekliyordum diyemem, umut ediyordum. Ama her şeyden öte okunması, okuyucunun o hikayeden zevk alması önemlidir her zaman. İki okuyucum dahi olsa, devam ederdi o hikaye. Yazmak ve okumak bir bütündür. Yazarlar kendilerini katar o yazıya, okuyanlar sözcüklerde bir şeyler bulur ve ilginç bir bağ kurulur. İşte ben o bağı çok seviyorum.
Elbette bu kadar ilgi gördüğü için mutluyum. Kitap olma yoluna girmesini sağlayan etkenlerin en büyüğü sonuçta.

5- Böyle düşünen yazarlar (2 okuyucum olsun ama zevk alsınlar) bizim için her zaman bir tık öndedir. Peki kitabınızın yazım ve basım aşamasında size en çok desteği kim veya kimler verdi?
İlk başta ailem ve en yakın dostlarım. Benim en büyük hayalimdi kitabımı görmek ve onlar da bunu biliyorlardı. Benden de çok sevinip heyecanlandılar belki de...
Sahra'nın sevgili yazarı Burcu Demet, canım arkadaşımın desteğini asla göz ardı etmem. Her aşamada güzel dostluğu yardım etti bana.
Kesinlikle yayınevim. Çok iyi bir yayıneviyle çalışıyorum, aile gibi bir ortam var... Yayınevimizin sahibi Nurettin Bey ve sevgili yazarları ki herkes tanıyor onları, Müjde, Öykü, Canan, Burçin, İlknur ve diğerleri, aldığım destek ve sevgi çok önemliydi benim için.
Hançer'in değerli okuyucuları... Daha bir çok isim var Sabaha kadar devam edebilirim. Sevilmek çok güzel bir şey


6- Ne kadar harika bu kadar çok destek görmeniz Peki kitabınızın basılacağı haberini duyan çevrenizdeki insanlardan aldığınız tepkiler nasıldı?
Annem neredeyse ağlıyordu Kardeşim kocaman bir çığlık attı. En yakın arkadaşlarımda bir kafenin bize neden olacak derece gürültü çıkarttık. Ve birçok kişi ile telefonda ağlamalı gülmeli konuşmalar yaptım. Çok eğlenceliydi Ama hepsinin dediği bir şey vardı. "Biliyordum."


7- Kitabın basım sürecinde neler yaşadınız?Bu süreç sizin için zorlu bir süreç miydi?
Ah kesinlikle zorlu bir süreçti ama eğlenceli bir süreçti. Eğlendim çünkü en büyük hayalim vardı ortada. Kitabın düzenlemesinde yoruldum, bazı eklemeler çıkarmalar, Hançer karakter açısından zor bir kurgu oldu benim için,belki bu açıdan zordu bu düzenleme. Ve kapak, olana kadar ben heyecandan arkadaşlarım heyecandan yerimizde duramadık. Çok güzel oldu ama değil mi?
Bu zorlu süreçte başını ağrıttığım herkesten özür dilemek istiyorum buradan.


8- Ah evet,kesinlikle güzel oldu,kitabı hepimiz gerçekten beğenerek okuduk Wattpad’de yayınladığınız fantastik hikayeler de var.Peki sizce fantastik kitaplar mı romantik kitaplar mı?
Fantastik, benim için her zaman önde o vardı. Daha derindi ve anlatmak istediğim şeylerdi.
Hançer'i okuduğunda da insanlar sadece romantik olmadığını göreceklerini umuyorum. Çünkü fantastik de olsa romantik ya da başka bir şey de olsa duyguları anlatmaya odaklanıyorum ve insanları...
Sırası olsa da bir gün fantastiklerimin de raflarda olmasını umuyorum.


9- Fantastik hikayelerinizi de okumayı çok isteriz.Hançer’deki karakterleri oluştururken ilham aldığınız birileri var mıydı?Örneğin Melek gerçekten çok iyimser ve mutlu birisi.Bu sizin ya da çevrenizden birinin bir özelliği olabilir mi? Ya da Hançer. Onun gibi biri var mı etrafınızda? Varsa telefon numarasını alabiliyor muyuz?
Fantastikleri paylaşmayı ben de çok isterim
Çevremden ilham aldığım birisi değil karakterlerim ama aynı zamanda çevremde gördüğüm herkesten ilham aldığım karakterler. Aynı zamanda elbet benden de bir şey taşıyan karakterler. Hepsinin kendi hikayesi var kitapta ve ondan o geçmişlere, yaşananlara ve karakterlerine göre şekilleniyorlar. Melek'i biraz da insanın her şeye rağmen ayakta kalabileceğini, kendisini dinleyebileceğini göstermek için o şekilde yazdım.
Hançer... Ah işte onun gibi birinin çevremde olmasına insan yok Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
Ben hep görsem arkamı dönüp kaçardım diyorum ama siz bulursanız öyle birinin numarasını, sizden isteyecek sürüyle insan var söyleyeyim.


10- Peki Hançer’in kurgusu nasıl oluştu aklınızda?(Belirtmek isterim ki gerçekten oldukça sürükleyici ve gizemli bir hikaye.)
İlk başta karakterler oluştu. Uzun zamandır fantastik dışında hikaye yazmıyordum ve giriştim. Asıl karakter Hançer tabii ki ve onun geçmişi oturdu, oluştu - geçmişi spoiler ikinci kitabı bekleyeceğiz... Sonra aşksız kurgum olmaz benim, dünyanın en güzel büyüsüdür sonuçta. Melek böyle bir adamı toparlayacak tek kadın olabilirdi. Kurgu ve karakterde zorlanmadım, düşündükçe oturdu yerine ve yazmadan önce çoğu şey belliydi.
Ama karakteri yazmak, yani Hançer'i yazmak yukarı da söylediğim gibi gerçekten zordu. Bazı anlarda nasıl tepki verecek, hele ne söyleyecek.. Yordu.
- Gerçekten ne tepki vereceğini kestirmek zor. Hatta bazı sahnelerde şaşırttı beni. İnanamayıp 2-3 kere tekrar okudum. Gülümsedi mesela. Gerçekten güldü. Çok şaşırmıştım.
O gülümseme herkesin şoka girdiği, inanmıyorum gülümsediği dediği bir sahneydi.

11- Kitaptaki diğer karakterlerin hikayelerini de okumamız mümkün olur mu günün birinde? Alvino mesela. Çok sevdim ben. Tamam Hançer diyerek başınızı şişirdim ama Alvino mu o mu derseniz karar veremem. Yarın yorumumda göreceksiniz zaten ikilemimi. Onun hikayesini görebilecek miyiz? Ya Darcey? Esra?
Alvino, çapkın yakışıklımız Esra, Darcey ve o kesinlikle ikinci kitabın da vazgeçilmezleri olacaklar ve evet, onları da öğreneceğiz. Ana karakterlerle böylesine bağı olan ve birinci kitapta işlediğim bağlandığım karakterleri yazacağım.

12- Ah şimdiden meraklanmaya başladım,bakalım neler olacak Wattpad’de yayınlanmış birçok kitabınız var.Bunların arasından en sevdiğiniz hangisi?
Ah ama bana en zor soruyu sordun. Nasıl ayırırım onları?
Bahar. Kesinlikle çok özel bir hikaye benim için.

13- Sebebini sorabiliyor muyuz?
Bahar benim huzur hikayem,dinlendiğim hikayem ve dinlenmeden yazamadığım bir hikayem... Garip değil mi? En ilginç kısmı da o hikayenin bazı sahnelerini rüyamda görmüş olmam... O kadar renkli, canlı ve gerçekti ki, içimde bir şey yazmam için beni dürttü.


14- Geçelim diğer soruya. Hep yazarlığınızdan bahsettik. Biraz da neler okuduğunuzu soralım değil mi? Türk ve Dünya Edebiyatı’ndan favori yazar ve kitaplarınız nelerdir?Kısacası Ezgi ne okur?
Aslında şöyle bakarsam kitaplığımda her türlü kitap var çünkü her şeyi okumayı severim ama elbette favorilerim var. Tolkien, Rowling, Paolo Coelho, Julie Garwood, Julia Quinn, Victor Hugo ve Tolstoy; Türk Edebiyatında ise Turgut Özakman, Yaşar Kemal, Hanri Benazus ve kesinlikle şairler Nazım Hikmet, Attila İlhan, Özdemir Asaf, Can Yücel...Ve Postiga kızları En sevdiğim kitap ise Piedra Irmağının Kıyısına Oturdum Ağladım. - Paolo Coelho

14- Ne kadar geniş ve hoş bir portföyünüz var Bayıldım doğrusu Peki yazmak için size ilham veren şeyler nelerdir?
Deniz, müzik, filmler, bir olay, insanlar, gülücükler ve sevgi... Her şey.. Ama ilhamların uğradığı zamanlarım var. Arada kapıyı çalmadıkları anlar da oluyor maalesef

15- Onlar da nazar boncuğu olsun. Bizimle bu güzel röportajı gerçekleştirdiğiniz için çok çok teşekkürler. Biz çok eğlendik umarım siz de eğlenmişsinizdir. Son olarak okuyucularınıza söylemek istediğiniz bir şeyler var mı?
Hem de çok eğlendim. Satırlarımı paylaşıp, yazarken hissettiğim duygulara ortak oldukları için çok teşekkür ediyorum. Yazmanın en büyük ilhamlarından biri okuyanlardır çünkü.

                                                          a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder